onsdag 15 september 2021

löpning och periodisk fasta

 Detta är ett sätt för mig att starta om igen.


133KG och ett osunt leverne. Livet är stort och runt om man utgår från min kropp.

Vill dock inte att det ska bli rätt så kort.

Jag tror att många kan känna igen sig i 

motivationsbrist

Tidsbrist

Undan flykter. 

Återfall i gamla rutiner.

För höga mål


Kan även lägga till stor socker brist.

Jag  påbörjade periodiskfasta. 

Periodiska fasta, eller 16:8 innebär att man äter 8 timmar och fastar 16 timmar. Det man dricker under de 16 timmar man fastar ska vara kalorifritt, som vatten, kaffe och te. Periodisk fasta ökar tillväxthormonerna i kroppen vilket leder till ökad fettförbränning och ökad muskelmassa.

Detta kommer inte innebära att jag automatiskt slutar äta onyttigt men det minskar mitt mat fönster och om jag följer detta ger mig mer struktur kring maten.


Jag är intresserad av att kunna påbörja en runstreak jag kommer att gå mer in på vad det är.


Slutmål 99 kg Kan till lägga att jag är 193cm lång. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

3 Timmar kvar

 Nu är kl 9 Har inte ätit något sedan kl 19:00 igår. Jag har nu tre timmar kvar tills mat fönstret är öppet. Fram tills dess är det te kaffe...